Thursday, April 8, 2010

Cobaannnnn. Hai mambang tanah, mambang air, mambang api, mambang angin

Musim2 nak exam nie byk dugaan aku....... Start dari balik rumah ari tu aku dh rasa mcm tak sihat jer....... Sekali ari isnin mlm tu mmg badan dah panas...... Dah la esok nyer exam Nad Aids...... Aku study sambil bersandar kt katil sbb tak tahan punggung nak duduk kt kerusi study tu...... Dh bersandar tu tau jer la mesti nak terlelap...... Makan ubat Fara bagi......

Lepas mkn ubat terus tak ingat....... Before tu sarung baju sweater bulu yg baru beli tu..... Selimut lagi ngn toto yg ada....... Tido pulak bersandar kt kepala katil...... Masa tu Fara masih study lagi........

Kt tepi katil nie ada note yg nak kene hafal utk exam esok. Fara kata Faeza tido sampai mengigau / mcm berdengkur pun ada panggil mak...... Aku mmg mcm tu...... Kalo bdn panas jer asal tido jer mesti mcm mengerang sakit........ Hehehehe aku ingat dulu2 aku kalo demam mmg nak tido ngn mak. Mak bentang tilam single kt tgh rumah tu utk aku tido pastu dia tido sebelah....... Selimut sampai 2,3 lapis nak bagi berpeluh.......pastu nanti mak tuam kepala ngn air sejuk pakai towel. Bile towel tu dh kering jer nnti aku mula la mengerang, pastu mak bgn basahkan towel tu pastu tekap balik kt dahi........ Kadang2 mak lumur air asam jawa.......

Dulu masa kecik sampai la before aku masuk matriks asal nak masuk bilik doctor mesti ngn mak aku...... Kt matriks dulu pun tak pernah nak masuk sorang..... At least nak kene ada org teman....... La nie jer dh berani sikit nak masuk sorang2........ :) ye la kene la belajar survive sendiri.........

Pagi tu bgn bdn dh berpeluh sikit tapi masih still rasa panas...... Bertambah panas bile paper Nad Aids kene tangguh pasal soalan bocor....... Masa tu terus naik kepala..... Rasa masa tu batu ada duduk dlm kepala tp aku continue class Air Nav sbb tak mau kene tinggal belajar plotting (penting tu). But then tgh ari tu dh tak tahan dh...... Aku mintak no En Apandi n no Miss Anna. Mintak kebenaran utk skip klas petang........ Nasib baik dapat..... Aku tido sampai la pkl 5 bgn pegi punch card. Masa tu kepala dh ringan sikit dh......

TAPI tekak nie pulak buat hal..... Perit semcm jer....... Bila minum air rasa pedih semacam. Berpeluh main badminton pun tak jadi gak..... Rasa makin teruk lagi ada........ Last2 mlm tadi gi klinik. Thanks Zal, teman ayang gi klinik. Susah2 jer balik keje terus datang cini........ Doctor kata xde apa2..... suhu pun tak tinggi sgt...... Cuma tonsil ada bengkak sikit, sbb tu perit bila minum or mkn. Doctor bagi ubat demam, antibiotik, selsema n sakit tekak..... Semua ubat besar2 gaban....... Kalo tak dipikirkan nak exam esok mesti aku tak mkn ubat2 tu mcm selalu..... Kan senang suruh demam tu kebah sendiri tp mkn masa la sikit...... :)

Skrg nie yg tak tahan yer tekak nie..... Bile dia perit or gatal, dia akan buat batuk tu semcm sampai rasa nak termuntah tp xde kahak...... Rasa mcm nak tercabut jer tonsil tu...... Kalo lah leh kuarkan jer tonsil tu, mesti aku nak basuh cukup2........ Dlm kelas pun tak selesa, rasa mcm mengganggu org lain nak belajar jer bila batuk tu....... Tak tau la nnti exam mcm mana....... Hopefully ok kot........

Xpe la, org kata, Allah kalo sayang org tu mesti nak test sikit...... Xpe aku redha jer....... :) Hopefully i can do well utk exam tomorrow.........

Jana

1 comment:

  1. Sabar yer Sayang..
    Ada hikmah di sebalik cubaan..
    tu menunjukkan Tuhan menyayangi..

    p/s:Sayang dia jugak.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...