Friday, November 20, 2009

Counting the Day and the Big Day

Ada lagi sebulan lebih sikit jer jangka hayat aku kt Vads / TM nie....... Since ramai gak yg tau aku nak behenti so asyik la tanya bila aku punya last date....... Dah tak sabar nak tunggu aku pergi jer bunyi yer........... Kalo dah bitau tarikh tu, faham2 sendiri jer la yer...... sediakan la hadiah ke apa yg patut........ aku kan pekerja "toncoh" so kene la ada ganjaran..........
Pengganti aku pun dah dilantik. Sapa lagi kalo tak anak didik aku (ceh... anak didik konon, bile pulak ko beranak) Suraiya or Yaya. Lepas meeting utk maybank ari tu, Yaya kene tahan ngan Mr Gan and Mr Devin. Kitaorang nie semua kene "halau" balik opis (jgn menyibuk namanya)....... Aku dah agak dah apa yg akan dibincangkan. Petang tu keluarlah email from Mr Gan and dari floor manager Mr Devin.....


Dear Team

I would like to inform that Suraiya has been promoted as a shift lead and eventually replace Faezah who will be leaving us in December. Let us all warmly welcome Suraiya on her new role and best wishes to Faezah on her future endeavor. THANKS.
Regards
Gan, Assistant General Manager
Dear Firdhaus, Faezah, Suffian & Izanurni,
Suraiya would be joining you guys as a shift lead effective today. Therefore, all reports prepared by shift lead would need to cc her too. Meetings that are attended by shift lead need to be extended to her as well.
As Suraiya is in Faezah’s shift, Faezah would have the largest responsibility in coaching and ensuring that she is an independent shift lead in 1 month time. The other shift leads should guide her too whenever possible.
Copy Suraiya,
Once again, congratulations and I look forward to your successful contribution to the team.
TQ.
Best regards,
Devin Liew, Manager
Macam tu lah bunyi email Mr AGM and Mr Floor Manager kita tu....... So Yaya dah boleh bukak table..... Plan kitaorang lepas nie nak serbu Satey Kajang tapi nak makan kt kedai dia kt Bangi. Rasanya plan tu maybe awal Dec nie............

Bile kuar jer email tu aku mcm tak keruan sikit..... Memang sah2 aku dah diconfirmkan utk meninggalkan Vads nie......... Aku pun mcm tak percaya aku nak behenti..... Betul ke? Mcm2 gak dlm kepala aku masa tu...... Aku nie dah la tak wat check up lagi, prepare apa pun tak buat lagi...... Mcm mana kalo check up failed, mcm mana kalo surat sumpah tu kene reject and most important thing, mcm mana kalo aku failed training tu....... Mana aku nak gi..... Surat resign dah tak leh nak tarik....... ish.... ish.... ish.........

Ia buat aku terpikir balik sama ada keputusan aku nie betul ke tidak.......... Betul ke aku nak ke ATC nie? Aku skrg nie dah dlm keadaan comfort zone selamat, ialah dgn gaji yg mcm tu, keje yg kadang2 pressure (tu biasalah), kawan2, enviroment and mcm2 lah...... BUT i realize that we didn't know what will happen in the future but we have to make a move to earn it......... ATC nie aku yg decide so i am the one who responsible for any possibility that will happen and not give up until i reach there...... Bukan ke always the first step tu mmg susah tapi kene lah sabar and kene teruskan melangkah jugak.......

Sapa kata aku tak takut...... Aku memang takut......... Dah makin dekat nie lagilah la aku rasa mcm ada something butterfly jer dlm dada nie....... Sama jer perasaan yer masa aku tunggu result ATC tu nak keluar dulu, cuma kali nie mmg dah confirm aku dapat tapi aku bukan dalam comfort zone....... Rasa mcm ada sometning dlm dada nie waiting to explode........ Makin dekat tarikh yer lagilah aku tak keruan....... Mata pandang depan tp fikirannya terbang kemana2 tah...... Kalo golek2 kt tilam tu mulalah aku fikir yg bukan2..... mulalah keluar semua kalo tu kalo nie, macam mana kalo dan apa2 jenis kalo semua keluar tapi most of it negative la........

Tah la maybe i need some support to calm me down.......

Tapi yg seronok nak behenti nie bila nak hantar email good bye to all....... Jangan gelak kalo aku kata aku dah rangka email utk dihantar masa hari last tu....... Dulu kalo ada orang hantar email bitau last day aku selalu pikir bentuk email yg aku hantar satu hari nanti bila aku pulak yg nak keluar dari Vads nie and in the end mmg aku akan keluar pun so email tu still nak kene ready..... Nama sapa yg kene ada, nak dedicate tq to sapa and mcm2 lagi lah....... That thing buat aku excited jer so semua kalo2 tu terbang lari.......

Byk gak event aku bulan Dec nanti..... Jemputan kawin mmg dah sah2 la melambak2........ Tiap2 minggu ada..... Aku pun tak decide mana nak gi mana nak skip..... Bukan tujuan tak nak gi, tapi kene prioritize kan...... Aku punya cuti pun cukup tinggal paras hidung jer...... Mana cukup kalo nak kene ambik cuti byk2...... Kalo nak kene gi gak kene lah aku travel balik hari......... Kalo setakat nak balik Johor then balik semula tu aku pernah la buat sekali masa election dulu....... so rasanya xde hal lah tp nak kene ada teman lah........

Pastu event aku sendiri yg dijangka 26hb nanti....... Tapi mcm xde apa2 jer..... apa benda pun tak beli lagi..... Dengan mak pun aku confirm tak confirm jer......... hehehehe....... Kata nak buat baju tp bahan kain pun tak cari lagi......... Kata nak ada hadiah, apa benda pun tak beli lagi....... So aku pun mcm confuse jer sekarang nie........ Tak pe lah kita ikut jer la flow tu ke mana nanti.......

Jana

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...